loading...
دانلود نرم افزار روز دنیا
آخرین ارسال های انجمن
مدیریت بازدید : 932 شنبه 06 دی 1393 نظرات (0)
به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با وارد شدن به فاز ترور، نشان داده‌اند که نتوانستنده‌اند افکار عمومی منطقه را درباره دخالت ایران در امور داخلیشان قانع کنند و قصد دارند با ترور و تهدید ادعایشان را قابل باور کنند و از سوی دیگر جنگ روانی جدیدی را علیه ایران به راه بیاندازند.
اخبار منتشر شده در رسانه های داخلی و خارجی مبنی بر پیشنهاد برخی از نظامیان  آمریکایی برای ترور فرماندهان سپاه پاسداران و به خصوص شخص سردار قاسم سلیمانی پرده از ادعاهای دروغین سران کاخ سفید در مبارزه با تروریست برداشته و این واقعیت را آشکار می کند که این کشور برای برخورد با مخالفان خود از هیچ ابزاری حتی ترور چشم پوشی نمی کند.

به گزارش ایران دیپلماتیک، «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» با بیان اینکه سپاه ایران از همان منطقی که آمریکا بر اساس آن عمل می‌کند، استفاده نمی‌کند تاکید کرد که آنان [سپاه ایران] را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه «یکی از آنان کشته شود» این مقام آمریکایی صراحتا به نام قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد که وی را باید دستگیر کرد یا کشت؛ گرچت در این خصوص اعلام کرد که قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند… « تکان بخورید… تلاش کنید یا دستگیرش کنید یا بکشیدش».

نیروی قدس یا سپاه قدس نیروی ویژه و زیرشاخه‌ای از نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است که مسئول فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را دارد فرمانده کنونی آن، قاسم سلیمانی است. برخی تحلیل‌گران نیروی قدس را یکی از بهترین نیروهای ویژه در جهان دانسته‌اند.

نیروهای قدس در جنگ ایران و عراق به‌عنوان نیروی مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و فعالیتش را با حمایت از کردها برای مقابله با صدام حسین در زمان جنگ ادامه داد. همچنین با حمایت از احمدشاه مسعود در جنگ شوروی در افغانستان و بعدها در مقابله با طالبان دامنه فعالیتش را گسترش داد. همچنین گزارش‌هایی از نیروهای قدس مبنی بر حمایت از جنگجوهای اسلام‌گرای بوسنیایی در جنگ یوگوسلاوی در دست است.مأموریت اصلی نیروی قدس، سازماندهی، پروراندن، تجهیزکردن و سرمایه‌گذاری بر جنبش‌های انقلابی اسلامی است.

سال گذشته بود که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به درجه سرلشکری نائل شد؛ سرلشکر قاسم سلیمانی از فرماندهان ارشد جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که در ایام دفاع مقدس فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله را به عهده داشت؛ این فرمانده عالیرتبه سپاه پاسداران پس از پایان جنگ تحمیلی با حضور در پست های خطیر در سپاه به انجام وظیفه پرداخت تا اینکه در اواخر دهه ۷۰ با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان فرمانده سپاه قدس مشغول به کار شد.

و توجه مقامات آمریکایی و صهیونیستی به وی از همان زمان فرماندهی سپاه قدس آغاز شد؛ آمریکا و رسانه‌های تحت سلطه آن برای سرپوش گذاشتن به فعالیت‌های خود در منطقه بارها وی را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرده‌اند

منابع خارجی و خصوصا غربی ، ادعاهای حیرت انگیزی را درباره نیروی قدس و فرمانده آن مطرح می کنند. تبلیغات غرب درباره فرمانده نیروی قدس بعد از اشغال عراق توسط آمریکا به اوج رسید. برای نمونه ، روزنامه معتبر آمریکایی «مک کلثی» نوشت: “یکی از قدرتمندترین چهره‌های موجود در عراق، یکی از مقامات دولتی این کشور، یک رهبر شبه نظامیان یک روحانی بلندپایه و یا یک فرمانده یا دیپلمات آمریکایی نیست. این فرد، یک ژنرال ایرانی است که هم‌اکنون بسیار پرنفوذتر از همه مقامات نامبرده شده است. ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، شاخه فعال سپاه پاسداران ایران در عراق است که مأموریت این شاخه، گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه است. سلیمانی به عنوان مرد شماره یک تهران در عراق، عامل حمایت نظامی و مالی از گروه‌های گوناگون عراقی بوده و سعی در ناکام گذاشتن تلاش‌های آمریکا برای ایجاد دولتی متمایل به غربی‌ها پس از سقوط صدام حسین را دارد.به گفته مقامات آمریکایی، سلیمانی انتخاب سیاستمداران متمایل به ایران را تضمین و همواره با رهبران ارشد عراقی دیدار و از چهره‌های شیعه عراق دفاع می‌کند.”

روزنامه مذکور در سی‌ام مارس ۲۰۰۸ گزارش داده بود:«… سلیمانی برای توقف درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق که بیشترشان شیعه هستند و نیروهای رادیکال مقتدی صدر در شهر بصره، پا در میانی کرده است.گفتنی است، سفارت ایران در عراق، به درخواست رسمی آمریکاییان برای دادن اطلاعاتی درباره سلیمانی پاسخ نداده و هیأت نمایندگی ایران در نیویورک نیز در این باره نظری نداده است.یکی از نخستین و مهمترین پیروزی‌های سلیمانی بر آمریکا در عراق، ایجاد برتری سیاسی بود، نه نظامی.

وی در ژانویه سال ۲۰۰۵، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند.در حالی که آمریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، سلیمانی فعالیت خود را در حمایت از شیعیان طرفدار ایران آغازکرد و به شدت به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت.پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دمکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند و در عوض، متحدان ایران وارد میدان شدند.یک سال بعد، در آوریل سال ۲۰۰۶ ایران باز هم نگران بن بست مذاکرات برای برگزیدن نخست‌وزیر جدید عراق پس از دومین دور انتخابات مجلس عراق شد و این بار سلیمانی به منطقه سبز رفت تا با سیاستمداران شیعه مذاکره کرده و تضمین کند که انتخاب نهایی عراق، مورد پذیرش تهران نیز هست و در پایان هم عراقی‌ها بر سر نخست‌وزیری نوری المالکی به توافق رسیدند.

در این باره زلمای خلیل‌زاد نیز می‌گوید: در آن زمان، صحبتهایی از ورود وی به منطقه سبز بود.همان‌قدر که مقامات آمریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‌کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او ماه گذشته در پایان دادن به درگیری‌های نیروهای مقتدی صدر و نیروهای عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت؛ تهدیدی که می‌رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامدهای وخیمی به ویژه برای منابع نفتی عراق در پی داشته باشد.

در نشست مهم دیگری که در نقطه مرزی ایران و عراق در مریوان انجام شد و به گفته منبعی که نخواست نامش فاش شود، در این دیدار، جلال طالبانی، درخواستی به ژنرال قاسم داده است، مبنی بر این‌که نبردها و ناآرامی‌ها متوقف شود.به گفته این مقامات، سلیمانی نیز روز پس از آن، پیامی می‌فرستد و بلافاصله نبردها متوقف می‌شود…»

به نظر میرسد آمریکایی‌ها اکنون با وارد شدن به فاز ترور، نشان داده‌اند که نتوانستنده‌اند افکار عمومی منطقه را درباره دخالت ایران در امور داخلیشان قانع کنند و قصد دارند با ترور و تهدید ادعایشان را قابل باور کنند؛ و از سوی دیگر جنگ روانی جدیدی را علیه ایران به راه بیاندازند.

کارشناسان مسائل دیپلماتیک بر این باورند تلاش آمریکا برای ترور فرماندهان سپاه قدس در راستای فشارهای لابی صهیونیستی است؛ چرا که رژیم صهیونیستی بیش از همه از سپاه قدس و فعالیت‍ها آن هراس دارد. سپاه قدس در  طول چند ساله گذشته بسیار مورد توجه محافل امنیتی و نظامی آمریکا قرار گرفته است .شاید مروری بر فعالیت های این بخش از سپاه پاسداران علل ترس همراه با انفعال این محافل را آشکار کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2944
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 1986
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 250
  • بازدید امروز : 1,053
  • باردید دیروز : 4,267
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,053
  • بازدید ماه : 58,709
  • بازدید سال : 375,216
  • بازدید کلی : 4,899,903
  • کانال ما در اپارات
    شمارش

    کد شامد
    logo-samandehi